.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخذنخستین نشان استانداردبرنج ارگانیک بابل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از اجرایی شدن نخستین نشان استاندارد محصول ارگانیک برنج و توزیع تله فرمونی در اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.
به گزارش شمال نيوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مسعود غلامی اظهار داشت: با همت و تلاش همکاران فنی اداره تولیدات گیاهی، نخستین نشان استاندارد محصول ارگانیک برنج و تله فرمونی در اراضی شالیزاری این شهرستان اجرایی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف از کشاورزی ارگانیک ضمن حفاظت از حاصل‌خیزی خاک، افزایش محصول با کمترین تکیه بر استفاده از مواد شیمیایی و در واقع کشت، حفظ و نگهداری منابع است، محصولات ارگانیک را محصولی دانست که حداقل تا سه سال هیچ نوع مکمل شیمیایی را برای افزایش تولید مصرف نکرده باشد.

وی افزود: روش‌های مبارزه غیرشیمیایی و بیولوژیک به منظور کاهش مصرف سموم و توسعه بخش کشاورزی با رویکرد توسعه پایدار و تامین امنیت غذایی و تولید محصول سالم است و از آنجائیکه امروزه در برنامه مدیریت کنترل آفات (IPM) استفاده و از روش‌های غیرشیمیایی در کنار سایر روش‌های کنترلی و بیولوژیک از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در کاهش مصرف سموم و تولید محصول سالم‌تر نیز نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

وی گفت: پس در سال زراعی جاری 87 تله فرمونی بین کشاورزان شالیکار این شهرستان برای ردیابی، کنترل و مبارزه با آفات ساقه‌خوار برنج توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل در پایان با اشاره به اینکه این شهرستان توانمندی زیادی در زمینه تولید محصول ارگانیک برنج داشته است، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های علمی و اصولی می‌توان بازار محصولات ارگانیک را گسترش داده و با اجرای کشاورزی ارگانیک در تمام مناطق زراعی، امکانات تولید محصولات را با توجه به نیاز داخلی فراهم آورده و به سمت رشد و توسعه پایدار گام برداشت./ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.201 seconds.